'Spui că e obositor să fii alături de copii.Ai dreptate. Și adaugi: fiindcă trebuie să te cobori la nivelul lor, să te apleci, să te înclini, să te încovoiezi, să te faci mic. Aici însă greșești. Nu asta te obosește cel mai mult, ci faptul că ești obligat să te ridici la înălțimea sentimentelor lor. Să te întinzi, să te alungești, să te ridici pe vârfurile picioarelor. Ca să nu-i rănești.' Janusz Korczak

"Fie-vă dragi copiii, purtați-vă cu ei blând, învățați-i ce e de folos, fiți drepți și-ți vedea că nu-s sălbatici. Schimbați-le des ocupația, jucați-vă cu ei, căci între copii trebuie să fii și tu copil. Nu vă vărsați veninul amărăciunii voastre în sufletul copiilor, că-i păcat" (Ion Creangă)

"Cea mai bogata mostenire pe care parintii pot sa o lase copiilor este copilaria fericita, plina de amintiri tandre despre tatal si mama lor. Aceasta va lumina zilele care vin, ii va pazi de ispite si-i va ajuta in incercarile vietii de zi cu zi dupa ce vor parasi casa parinteasca.
Parintii trebuie sa fie asa cum vor sa-i vada pe copiii lor, ci nu cu vorba, ci cu fapta. Ei trebuie sa-si invete copiii prin exemplul vietii lor."
(Sfanta Mucenita Alexandra, Imparateasa Rusiei)


luni, 16 februarie 2015

JOCURI DE PREZENTARE


 În perioada 2-6 februarie am participat la cursul de formare Playing CLIL desfășurat la Suceava. A fost primul meu curs de genul acesta și am fost foarte entuziasmata.

Cum, după ce am povestit și altora, a existat cineva care a aplicat deja la clasa unul dintre jocuri, vreau sa încep o serie de postări în care să descriu, pe scurt, jocurile pe care le-am învățat acolo și cam în ce domenii le văd eu aplicate. Poate va sunt de folos.

Încep cu jocurile de prezentare:

Mențiune: în afară de utilizarea pentru cunoaștere și socializare (de exemplu, la primele ore de dirigenție de la liceu, când mulți dintre copii încă nu se cunosc), jocurile acestea se pot folosi și la orele de limbi străine. La curs, noi le-am jucat în limba engleză. Merg, desigur, și pe alte limbi.

1.       ”Prezintă-ți colegul din stânga”. Participanții sunt așezați în cerc. Se prezintă primul participant. Al doilea, după ce se prezintă, îl prezintă și pe primul. Al treilea își spune numele și îi prezintă și pe primii doi etc. Ex: ”Eu sunt Andrei”, ”Eu sunt Roxana iar el este Andrei”, ”Eu sunt Marian, ea este Roxana iar el este Andrei”….

2.       Variantă a primului joc: prezentările au loc în același mod dar, pe lângă nume, fiecare adaugă și un gest reprezentativ.

3.       Tot variantă a primului joc: propunătorul spune un nume iar toți participanții fac gestul reprezentativ al persoanei respective

4.       „Cercurile concentrice”. Participanții se așează în două cercuri concentrice, față în față. Când pornește muzica, cercul din exterior se deplasează spre stânga iar cel din interior spre dreapta (sau invers, important e să fie sensuri opuse). Când se oprește muzica, participanții care au ajuns față în față se prezintă și discuta despre ei. Când pornește din nou muzica, se reia procedura.

5.        ”Prezentarea pe grupe” Se pornește muzica. Copiii dansează și se plimba prin clasă. Propunătorul oprește muzica și spune un număr. Copiii se grupează în funcție de numărul spus (dacă propunătorul spune 3, copiii se grupează în grupe de câte 3) și discută până când pornește din nou muzica.

6.       ”Prezentarea cu hârtia igienică”. Nu acesta-i numele jocului, dar îmi place cum sună și cred ca și copiii s-ar distra ca la joc sa fie folosită chiar hârtia igienică. În loc de hârtie se poate folosi sfoară sau orice alt tip de fir. Fiecare participant își rupe o bucată de hârtie igienică, de ce lungime dorește. Se rotește hârtia în jurul a două degete, timp în care te prezinți și vorbești despre tine. Te oprești din vorbit doar când termini de înfășurat bucata de hârtie igienică în jurul degetelor. Noi am vorbit în engleză. Se poate folosi la orice oră de limbi străine sau la orice oră de evaluare de la orice alt obiect. Copilul înfășoară hârtia/sfoara/firul în jurul degetelor și vorbește despre subiectul respectiv și, pe baza a ceea ce spune, este evaluat.

7.       ”Povestea numelui meu”. În perechi, fiecare participant imaginează o poveste a numelui său și o spune perechii. Apoi, fiecare participant prezintă povestea numelui perechii sale.

Deocamdată atât. De îndată ce reușesc să le pun pe hârtie, vă povestesc și despre celelalte jocuri.

Niciun comentariu: