În perioada 2-6 februarie am participat la
cursul de formare Playing CLIL desfășurat la Suceava. A fost primul meu curs de
genul acesta și am fost foarte entuziasmata.
Cum, după ce am
povestit și altora, a existat cineva care a aplicat deja la clasa unul dintre
jocuri, vreau sa încep o serie de postări în care să descriu, pe scurt,
jocurile pe care le-am învățat acolo și cam în ce domenii le văd eu aplicate.
Poate va sunt de folos.
Încep cu jocurile
de prezentare:
Mențiune: în afară
de utilizarea pentru cunoaștere și socializare (de exemplu, la primele ore de
dirigenție de la liceu, când mulți dintre copii încă nu se cunosc), jocurile acestea
se pot folosi și la orele de limbi străine. La curs, noi le-am jucat în limba
engleză. Merg, desigur, și pe alte limbi.
1.
”Prezintă-ți colegul din stânga”. Participanții sunt așezați în cerc. Se
prezintă primul participant. Al doilea, după ce se prezintă, îl prezintă și pe
primul. Al treilea își spune numele și îi prezintă și pe primii doi etc. Ex:
”Eu sunt Andrei”, ”Eu sunt Roxana iar el este Andrei”, ”Eu sunt Marian, ea este
Roxana iar el este Andrei”….
2.
Variantă
a primului joc: prezentările au loc în același mod dar, pe lângă nume, fiecare
adaugă și un gest reprezentativ.
3.
Tot
variantă a primului joc: propunătorul spune un nume iar toți participanții fac
gestul reprezentativ al persoanei respective
4.
„Cercurile concentrice”. Participanții se așează în două cercuri
concentrice, față în față. Când pornește muzica, cercul din exterior se
deplasează spre stânga iar cel din interior spre dreapta (sau invers, important
e să fie sensuri opuse). Când se oprește muzica, participanții care au ajuns
față în față se prezintă și discuta despre ei. Când pornește din nou muzica, se
reia procedura.
5.
”Prezentarea
pe grupe” Se pornește muzica. Copiii dansează și se plimba prin clasă.
Propunătorul oprește muzica și spune un număr. Copiii se grupează în funcție de
numărul spus (dacă propunătorul spune 3, copiii se grupează în grupe de câte 3)
și discută până când pornește din nou muzica.
6.
”Prezentarea cu hârtia igienică”. Nu acesta-i numele jocului, dar îmi place
cum sună și cred ca și copiii s-ar distra ca la joc sa fie folosită chiar
hârtia igienică. În loc de hârtie se poate folosi sfoară sau orice alt tip de
fir. Fiecare participant își rupe o bucată de hârtie igienică, de ce lungime
dorește. Se rotește hârtia în jurul a două degete, timp în care te prezinți și
vorbești despre tine. Te oprești din vorbit doar când termini de înfășurat
bucata de hârtie igienică în jurul degetelor. Noi am vorbit în engleză. Se
poate folosi la orice oră de limbi străine sau la orice oră de evaluare de la orice
alt obiect. Copilul înfășoară hârtia/sfoara/firul în jurul degetelor și
vorbește despre subiectul respectiv și, pe baza a ceea ce spune, este evaluat.
7.
”Povestea
numelui meu”. În perechi, fiecare participant imaginează o poveste a numelui
său și o spune perechii. Apoi, fiecare participant prezintă povestea numelui
perechii sale.
Deocamdată atât.
De îndată ce reușesc să le pun pe hârtie, vă povestesc și despre celelalte
jocuri.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu