'Spui că e obositor să fii alături de copii.Ai dreptate. Și adaugi: fiindcă trebuie să te cobori la nivelul lor, să te apleci, să te înclini, să te încovoiezi, să te faci mic. Aici însă greșești. Nu asta te obosește cel mai mult, ci faptul că ești obligat să te ridici la înălțimea sentimentelor lor. Să te întinzi, să te alungești, să te ridici pe vârfurile picioarelor. Ca să nu-i rănești.' Janusz Korczak

"Fie-vă dragi copiii, purtați-vă cu ei blând, învățați-i ce e de folos, fiți drepți și-ți vedea că nu-s sălbatici. Schimbați-le des ocupația, jucați-vă cu ei, căci între copii trebuie să fii și tu copil. Nu vă vărsați veninul amărăciunii voastre în sufletul copiilor, că-i păcat" (Ion Creangă)

"Cea mai bogata mostenire pe care parintii pot sa o lase copiilor este copilaria fericita, plina de amintiri tandre despre tatal si mama lor. Aceasta va lumina zilele care vin, ii va pazi de ispite si-i va ajuta in incercarile vietii de zi cu zi dupa ce vor parasi casa parinteasca.
Parintii trebuie sa fie asa cum vor sa-i vada pe copiii lor, ci nu cu vorba, ci cu fapta. Ei trebuie sa-si invete copiii prin exemplul vietii lor."
(Sfanta Mucenita Alexandra, Imparateasa Rusiei)


sâmbătă, 12 noiembrie 2016

SCHIMBĂRI PE BLOG - JURNALUL UNEI FEMEI SIMPLE

Când am început acest blog, David avea 4 luni. Blogosfera mămicilor era la început, plină de entuziasmul de a descoperi și de a comunica. Mi-a fost destul de clar ce voiam de la blog: un fel de jurnal centrat pe parenting, în care să-mi exprim trăirile, nedumeririle, convingerile.

Blogosfera s-a extins un timp, apoi, cu apariția Facebook-ului, a început să se stingă. Au rămas câteva bloguri din cele pe care le urmăream (în special cele care au și pagină de Facebook) care s-au reorganizat și au rezistat.

Blogul acesta a stagnat un timp. Nu mai simt pentru el aceleași lucruri pe care le simțeam la început. Am spus cam tot ce aveam de spus despre parenting și despre mine în general, Ce apare nou în viața mea e doar confirmare sau completare pentru ce am scris deja.

Dar nu vreau să se piardă.  Încă mai am multe de comunicat.

Încă nu știu ce voi schimba, cum îl voi reorganiza, dacă să fac sau nu și o pagină de Facebook, dar voi încerca o serie de postări noi, pe care nu le-am abordat până acum, deși mi-a plăcut să le citesc pe alte bloguri.

Încep cu Jurnalul unei femei simple, idee pe care am preluat-o de pe blogul Dulce Casă

♥ PENTRU ASTAZI...   
sambata, 12 noiembrie 2016
♥  AFARA...
este o zi liniștită, dar friguroasă și întunecată.
♥ MA GANDESC...
să merg la cumpărături. Nu prea mai am mare lucru prin frigider și mi-aș dori și niște cutii de la Jysk
♥ SUNT RECUNOSCATOARE...
pentru lucruri mici, cum ar fi un episod din Once upon a time, somnul Elizei, redescoperirea unor bloguri pe care nu am mai intrat de foarte mult timp...
♥ DIN BUCATARIE...
vreau să fac o prăjitură. Cred că cea inteligentă, pentru că e rapidă și simplă.
♥ CE MAI MESTERESC/CREEZ...
Trebuie să reintroduc capitolul acesta în viața mea. Mi-e dor să împletesc  Până una alta, cred că voi încerca să fac o schiță pentru cursul de pictură de luni.
♥ CITESC...
Nimic concret. Am tot început cărți de parenting. Nu merg. Am citit atâtea când era David mic, că parcă nu mai intră nimic. Poate citesc, totuși, poeziile și textele care s-au studiat la cursuri cât am lipsit.
 ♥ IMI DORESC...
Să scriu mai mult pe blog, să-l reorganizez, să-mi dau seama ce mai vreau acum de la el.
♥ AM INVATAT ...
Să renunț la lucrurile vechi, oricâte amintiri ar evoca ele.
 ♥ IN CASA...
Încă înot printre lucruri inutile. Arunc din ele și le organizez pe cele care rămân. Cumpăr cutii pentru jucării, mă străduiesc să eliberez un loc pentru aranjamente de sezon
♥ UN CITAT PREFERAT PENTRU AZI...
'Amintește-ți, e doar o zi urâtă, nu o viață urâtă'
♥ IMI PLAC...
Certurile cu David. Pare paradoxal, dar din ele învăț că am un copil cu voință puternică, ce nu acceptă să fie condus, ci doar ghidat. E o provocare continuă pentru mine să renunț la a-l obliga să facă ceva doar pentru că așa vreau eu, când e cât se poate de clar că e ok și varianta pe care o vrea el.
♥ O FOTOGRAFIE*MAI MULTE :)  DE SAPTAMANA ASTA...
David la cursul de pictură
Eliza face și ea cunoștință cu instrumentele de pictat
Work in progress – înaintez greu cu lucrul pentru că ori îl ajut pe David, ori o țin pe Eliza în brațe. Culorile nu sunt cele reale, telefonul meu nu poate mai mult de atât.

Niciun comentariu: