'Spui că e obositor să fii alături de copii.Ai dreptate. Și adaugi: fiindcă trebuie să te cobori la nivelul lor, să te apleci, să te înclini, să te încovoiezi, să te faci mic. Aici însă greșești. Nu asta te obosește cel mai mult, ci faptul că ești obligat să te ridici la înălțimea sentimentelor lor. Să te întinzi, să te alungești, să te ridici pe vârfurile picioarelor. Ca să nu-i rănești.' Janusz Korczak

"Fie-vă dragi copiii, purtați-vă cu ei blând, învățați-i ce e de folos, fiți drepți și-ți vedea că nu-s sălbatici. Schimbați-le des ocupația, jucați-vă cu ei, căci între copii trebuie să fii și tu copil. Nu vă vărsați veninul amărăciunii voastre în sufletul copiilor, că-i păcat" (Ion Creangă)

"Cea mai bogata mostenire pe care parintii pot sa o lase copiilor este copilaria fericita, plina de amintiri tandre despre tatal si mama lor. Aceasta va lumina zilele care vin, ii va pazi de ispite si-i va ajuta in incercarile vietii de zi cu zi dupa ce vor parasi casa parinteasca.
Parintii trebuie sa fie asa cum vor sa-i vada pe copiii lor, ci nu cu vorba, ci cu fapta. Ei trebuie sa-si invete copiii prin exemplul vietii lor."
(Sfanta Mucenita Alexandra, Imparateasa Rusiei)


luni, 6 iulie 2009

SCUTECE REFOLOSIBILE

Am vorbit aici despre comunicarea eliminarii, care ne ocupa timpul in ultima perioada.
Vorbind cu diverse persoane despre scutecele refolosibile si despre cat imi doresc cateva, am fost intrebata: de ce scutece refolosibile? Scopul celor de unica folosinta nu e tocmai sa te scuteasca de spalat?
Da, pentru mine a fost si este, in continuare, mai comod cu scutecele de unica folosinta. David elimina, eu schimb scutecul, pe care-l elimin la randul meu. Dar ma indoiesc ca pentru el e la fel de comod cu plasticul acela la fund toata ziulica, mai ales acum, vara.
Si am avut dovada chiar ieri. Sarbatoare in familie, invitati, distractie. Avand in vedere ca urma sa nu-l pot urmari pe David ca in alte zile, ca sa nu faca pish pe sau pe langa diversi invitati, i-am pus scutec. Urmarea? Cand l-am lasat fara scutec, am si observat ca incepuse sa se inroseasca. Chestie care, cat a stat cu chilotei, nu s-a intamplat niciodata, desi n-am folosit nici un fel de crema.
Cu un scutec refolosibil as fi fost obligata sa fiu mai atenta, el ar fi constientizat mai rapid faptul ca e ud si mi-ar fi semnalizat sa-l schimb imediat ce a facut, pielea lui ar fi fost in contact cu un material mai delicat si nu ar fi suferit prea mult. Ca sa nu mai spun ca acutecele refolosibile sunt mult mai ecologice, deoarece sunt biodegradabile, pe cand cele de unica folosinta nu. As detalia subiectul, dar a facut-o altcineva mult mai bine aici.

Niciun comentariu: