'Spui că e obositor să fii alături de copii.Ai dreptate. Și adaugi: fiindcă trebuie să te cobori la nivelul lor, să te apleci, să te înclini, să te încovoiezi, să te faci mic. Aici însă greșești. Nu asta te obosește cel mai mult, ci faptul că ești obligat să te ridici la înălțimea sentimentelor lor. Să te întinzi, să te alungești, să te ridici pe vârfurile picioarelor. Ca să nu-i rănești.' Janusz Korczak

"Fie-vă dragi copiii, purtați-vă cu ei blând, învățați-i ce e de folos, fiți drepți și-ți vedea că nu-s sălbatici. Schimbați-le des ocupația, jucați-vă cu ei, căci între copii trebuie să fii și tu copil. Nu vă vărsați veninul amărăciunii voastre în sufletul copiilor, că-i păcat" (Ion Creangă)

"Cea mai bogata mostenire pe care parintii pot sa o lase copiilor este copilaria fericita, plina de amintiri tandre despre tatal si mama lor. Aceasta va lumina zilele care vin, ii va pazi de ispite si-i va ajuta in incercarile vietii de zi cu zi dupa ce vor parasi casa parinteasca.
Parintii trebuie sa fie asa cum vor sa-i vada pe copiii lor, ci nu cu vorba, ci cu fapta. Ei trebuie sa-si invete copiii prin exemplul vietii lor."
(Sfanta Mucenita Alexandra, Imparateasa Rusiei)


luni, 6 aprilie 2015

EXPERIMENT CU BULE COLORATE

Tare bun e FB-ul ăsta! Când nu te aștepți, îți servește de-a gata idei de amuzat copilul.
Așa s-a întâmplat la noi ieri când, în prag de seară, mi-au picat ochii pe acest experiment
De la un timp, numai să-i spui lui David cuvântul experiment și-i și strălucesc ochii, așa că n-am stat pe gânduri.
Ne-am instalat frumos la masa din bucătărie.
Aveam o sticlă de ulei de masaj pentru copii care mă tot încurca de foarte mult timp (nici nu mai știu de când o am) dar nu mă înduram să o arunc. Recunosc, sunt o mare strângătoare de tot felul de chestii inutile. Mereu mi se pare că îmi vor fi de folos cândva.

De data asta am avut dreptate. Sticluța mai avea vreo 2 degete ulei. Am completat cu ulei de floarea soarelui pana s-a umplut cam 2/3 din sticlă.
Pentru că nu aveam colorant alimentar, am diluat în apă tempera. Nici din asta nu prea aveam, că la ultimul experiment David a consumat-o toată, dar am reușit să storc ceva din tubul roșu, din cel portocaliu și din cel violet.
Cu un pai, David a început să ia câte puțin din apa colorată și să o toarne în sticla cu ulei.

 
Vă închipuiți, probabil, că apa colorată s-a dus la fund, că doar nu era să se amestece cu uleiul. Știe toată lumea că uleiul și apa nu se împacă nicicum. Dar apa asta colorată, trecând prin stratul gros de ulei, formează bule fascinante care rămân un timp separate până când reușesc, într-un final, să se unească. David a fost pur și simplu fascinat de process.



Când n-a mai avut răbdare cu paiul, a turnat direct cu paharul.



Ei, și aici vine partea și mai fascinantă. După ce am completat restul de 1/3 din sticluță cu apa colorată, am scos dintr-un  tub de pastile efervescente o tabletă și am tăiat-o în 4.
Pe rând, David a pus câte o bucată în sticlă și ce credeți? În interiorul sticlei s-a format un adevărat vulcan subacvatic care a erupt într-o explozie de bule roșii.


 
 


N-a fost de ajuns, David a vrut să experimenteze și cu alte culori, și, cum singura pe care o aveam la îndemână era o sticluță de cerneală albastră, am turnat câteva picături.



Vă închipuiți ce a urmat, așa-i? Un minunat vulcan mov.




 
Noh, musai să-l încercați. Experiment numai bun pentru o zi ploioasă de primăvară.

Un comentariu:

Loredana spunea...

Felicitari! I se vede in priviri bucuria reusitei.