'Spui că e obositor să fii alături de copii.Ai dreptate. Și adaugi: fiindcă trebuie să te cobori la nivelul lor, să te apleci, să te înclini, să te încovoiezi, să te faci mic. Aici însă greșești. Nu asta te obosește cel mai mult, ci faptul că ești obligat să te ridici la înălțimea sentimentelor lor. Să te întinzi, să te alungești, să te ridici pe vârfurile picioarelor. Ca să nu-i rănești.' Janusz Korczak

"Fie-vă dragi copiii, purtați-vă cu ei blând, învățați-i ce e de folos, fiți drepți și-ți vedea că nu-s sălbatici. Schimbați-le des ocupația, jucați-vă cu ei, căci între copii trebuie să fii și tu copil. Nu vă vărsați veninul amărăciunii voastre în sufletul copiilor, că-i păcat" (Ion Creangă)

"Cea mai bogata mostenire pe care parintii pot sa o lase copiilor este copilaria fericita, plina de amintiri tandre despre tatal si mama lor. Aceasta va lumina zilele care vin, ii va pazi de ispite si-i va ajuta in incercarile vietii de zi cu zi dupa ce vor parasi casa parinteasca.
Parintii trebuie sa fie asa cum vor sa-i vada pe copiii lor, ci nu cu vorba, ci cu fapta. Ei trebuie sa-si invete copiii prin exemplul vietii lor."
(Sfanta Mucenita Alexandra, Imparateasa Rusiei)


duminică, 20 martie 2016

WRAP-UL CURCUBEU



Pe David l-am născut și l-am purtat pe vremea când babywearing-ul era la început în România. Atunci auzea lumea de slinguri, wrap-uri, mei-tai-uri, SSC-uri și alte cele. 

Eram atât de entuziasmată de toate dispozitivele acestea, că mi-aș fi luat cel puțin unul din fiecare. Desigur, fondurile au fost insuficiente, așa că m-am mulțumit cu ce mi-am permis sau am primit. Dar l-am purtat pe David și în sling reglabil, și în pouch, și în mei-tai am avut chiar și un SSC de probă pentru vreo 2 zile. 

Diana a fost cea de la care am învățat că există o alternativă la cărucior (pe care David l-a refuzat fără drept de apel) și la clasicul purtat în brațe. Site-ul ei era (și este) plin de informații utile despre purtatul copilașilor.  

Dintre toate produsele pe care le-a scos la vânzare pe vremea aceea, mi-a rămas inima la un sling curcubeu. Mi l-am dorit foarte mult. Din păcate, David era deja mare când a apărut acest sling, deja dădea semne că suntem pe final cu purtatul, investiția nu mai merita făcută. Am rugat-o pe Diana să mă anunțe când e aproape de epuizare stocul de sling-uri curcubeu, în speranța că voi avea un motiv valid pentru a cumpăra unul. Ea a fost drăguță și m-a anunțat, dar David crescuse, bebe 2 nu era in plan, cu părere de rău am renunțat.

Când Eliza și-a anunțat sosirea, unul dintre primele gânduri a fost la sling-ul curcubeu. În sfârșit aveam motiv să-l cumpăr așa că am luat la puricat site-ul Dianei ocazie cu care am recitit și informațiile despre babywearing.  Până la urmă, n-a fost sling, dar am prins wrap-ul curcubeu la reducere și n-am stat pe gânduri (mai ales că se oferise să mi-l cumpere sora mea). 

L-am comandat, l-am primit împreună cu niște cadouri minunate și sunt absolut încântată. 


L-am probat prima dată vineri, când am participat la proiectul My mom is cool” organizat de grupul de mămici din Piatra Neamț (ar fi trebuit să se desfășoare de 8 martie, dar nu ne-a permis vremea atunci). Încă mai am de exersat până să-l montez 100% corect (la David am avut wrap prea târziu, când el nu l-a mai acceptat, în plus nu e chiar ușor să montezi un wrap pentru un nou-născut), dar eu zic că mi-a ieșit legătura, iar Eliza nu a protestat, ba chiar a dormit dusă tot timpul cât am stat afară.

  

Următorul pe listă e un SSC.
 



Niciun comentariu: