'Spui că e obositor să fii alături de copii.Ai dreptate. Și adaugi: fiindcă trebuie să te cobori la nivelul lor, să te apleci, să te înclini, să te încovoiezi, să te faci mic. Aici însă greșești. Nu asta te obosește cel mai mult, ci faptul că ești obligat să te ridici la înălțimea sentimentelor lor. Să te întinzi, să te alungești, să te ridici pe vârfurile picioarelor. Ca să nu-i rănești.' Janusz Korczak

"Fie-vă dragi copiii, purtați-vă cu ei blând, învățați-i ce e de folos, fiți drepți și-ți vedea că nu-s sălbatici. Schimbați-le des ocupația, jucați-vă cu ei, căci între copii trebuie să fii și tu copil. Nu vă vărsați veninul amărăciunii voastre în sufletul copiilor, că-i păcat" (Ion Creangă)

"Cea mai bogata mostenire pe care parintii pot sa o lase copiilor este copilaria fericita, plina de amintiri tandre despre tatal si mama lor. Aceasta va lumina zilele care vin, ii va pazi de ispite si-i va ajuta in incercarile vietii de zi cu zi dupa ce vor parasi casa parinteasca.
Parintii trebuie sa fie asa cum vor sa-i vada pe copiii lor, ci nu cu vorba, ci cu fapta. Ei trebuie sa-si invete copiii prin exemplul vietii lor."
(Sfanta Mucenita Alexandra, Imparateasa Rusiei)


luni, 19 septembrie 2016

ABERAȚIILE SISTEMULUI NAȚIONAL DE PLATĂ A ALOCAȚIILOR/INDEMNIZAȚIILOR


Fapte:
-       La sfârșitul lui martie am depus dosarul de alocație pentru Eliza
-       La începutul lui aprilie am fost sunată să mi se spună că, pentru aprobarea dosarului, trebuie să fac transferul alocației lui David din Suceava în Neamț.
-       Am sunat la Suceava, mi s-a spus ce acte să trimit, după ce au primit actele de la mine, au trimis ei dosarul lui David la Piatra Neamț. M-am gândit că asta e, Abia acum vor fi procesate dosarele, voi primi banii cu întârziere dar măcar voi primi mai mulți deodată.
-       Pe 8 mai s-a terminat concediul postnatal iar la sfârșitul lunii am depus dosarul pentru stimulentul de inserție.
-       La începutul lui iulie m-au sunat de la Agenția de Prestații Sociale să aduc un act lipsă la dosar. Fir-ar să fie, mi-am zis, de ce mi l-au primit dacă nu era complet? Altă întârziere
-       Am dus actul și mi s-a spus că dosarul lui David era procesat din 6 iunie și că în iulie aveam să primesc alocația lui. Dosarul Elizei nu fusese încă procesat. M-am gândit că se mișcă mai încet ca melcii, dar măcar un dosar era terminat. Cât avea să le ia să-l proceseze pe al doilea?
-       În iulie am primit alocația pentru David
-       În august am primit o sumă mai mare. Am socotit că era alocația lui David plus, din urmă, alocația Elizei. Ceva ieșea în plus, dar n-am făcut caz de asta, era sumă relativ mică. Așteptam cu nerăbdare să primesc, în septembrie alocațiile și stimulentul. Era cazul să fi fost deja procesat și aprobat dosarul de stimulent, având în vedere că depusesem ultimul act în iulie.
-       Surpriză! În septembrie nu a mai intrat nimic pentru Eliza. Doar alocația lui David. Pentru Eliza chiar nimic, nici alocație, nici stimulent

Asta era vineri. Azi, după ce l-am dus pe David la școală, am poposit la sediul Agenției pentru prestații sociale. Am spus nedumerirea mea, doamnele au verificat și am aflat următoarele:
-       dosarul de alocație pentru Eliza nu a fost procesat. El s-a întors la primărie după ce mi s-a cerut să fac transferul alocației lui David și zace uitat acolo
-       ce am primit eu în august, nu era alocația pe câteva luni în urmă, ci stimulentul pe 2 luni. Pentru că, da, îmi fusese aprobat stimulentul.
-       La 1 iulie, după cum știm, s-a schimbat sistemul național de plată a indemnizațiilor și alocațiilor. Acest sistem a preluat datele din sistemul precedent. Mai puțin datele mele (și, probabil și a altor mame care așteptau indemnizațiile). De aceea, în septembrie, nu mi-a mai pus nimeni bani în cont: sistemul a avut o eroare pe care nu a semnalizat-o și nimeni nu s-a sesizat iar eu am aflat abia când am văzut că nu îmi intră bani în cont.

Doamna de acolo a remediat greșeala cu stimulentul, a făcut acum înregistrarea, iar banii urmează să-i primesc… în noiembrie.

Nu știu ce culoare aveam la față, dar nu aș fi vrut să mă văd atunci în oglindă.

Cum noiembrie? Și eu ce fac până atunci? N-are rost să fac aici o listă cu toate plățile pe care trebuie să le fac urgent. Cert e că mă bazam pe banii ăștia și pentru începutul școlii și pentru plata unor datorii pe care le-am făcut în așteptarea acestor bani. Plus cheltuielile pentru copii PÂNĂ în noiembrie. Mulți dintre voi știți deja cât costă un pachet de pampers și cam câte pachete trebuie lunar. Nu mai zic de mâncare și de transportul la și de la școală.

Explicațiile au ținut de sistemul național de plăți care a intrat în vigoare în iulie, care a eliminat casieriile locale și în care nu se poate interveni după ce au fost închise listele, iar listele pentru plățile din octombrie s-au închis săptămâna trecută. Dacă aș fi venit mai devreme… Cum să vin mai devreme dacă vineri s-au făcut plățile și am observat că nu mi-au intrat banii în cont. Luni la prima oră am fost la ușa lor. De unde să știu eu cu o săptămână în urmă că sistemul s-a hotărât să mă scoată de pe listele de plăți?

Am înțeles explicațiile primite, dar am decis să merg un pic mai sus. Am ajuns la doamna director, o doamnă drăguță și disponibilă, am prezentat cazul, a verificat, a fost cel puțin uimită că din martie dosarul de alocație nu e procesat și că sistemul de plăți are astfel de erori de care dumneaei nu a aflat până acum.

Se rezolvă cu dosarele, se procesează, se aprobă, sunt trecută din nou pe liste dar… cu plata în noiembrie. Pur și simplu sistemul nu permite să se intervină, nici măcar în astfel de cazuri.

Acum… eu înțeleg că doamnele de la Agenție nu pot face nimic contra sistemului dar:
-       Nu este vina mea că sistemul are erori.
-       Odată ce mi-au intrat bani în august, de unde era să știu că nu a fost aprobată alocația ca să le atrag atenția în timp util?
-       Ce fel de sistem e acesta care nu permite corectarea propriilor greșeli? Care minte creață l-a gândit astfel?
-       Eu, dacă nu-mi plătesc la timp taxele către stat, plătesc dobânzi. Mie cine-mi plătește dobândă pentru o asemenea întârziere?

Iar eu ce fac acum? Sigur, în caz de maximă disperare, aș putea apela la rude, cunoștințe etc să împrumut sumele care-mi trebuie, dar mi se pare aberant să trăiesc 2 luni pe bani împrumutați (asta în afară de ce am împrumutat deja) când eram în regulă cu toate actele.

Mai știți cazuri similare? Au avut vreo rezolvare? Orice idee mi-e utilă.

Niciun comentariu: