'Spui că e obositor să fii alături de copii.Ai dreptate. Și adaugi: fiindcă trebuie să te cobori la nivelul lor, să te apleci, să te înclini, să te încovoiezi, să te faci mic. Aici însă greșești. Nu asta te obosește cel mai mult, ci faptul că ești obligat să te ridici la înălțimea sentimentelor lor. Să te întinzi, să te alungești, să te ridici pe vârfurile picioarelor. Ca să nu-i rănești.' Janusz Korczak

"Fie-vă dragi copiii, purtați-vă cu ei blând, învățați-i ce e de folos, fiți drepți și-ți vedea că nu-s sălbatici. Schimbați-le des ocupația, jucați-vă cu ei, căci între copii trebuie să fii și tu copil. Nu vă vărsați veninul amărăciunii voastre în sufletul copiilor, că-i păcat" (Ion Creangă)

"Cea mai bogata mostenire pe care parintii pot sa o lase copiilor este copilaria fericita, plina de amintiri tandre despre tatal si mama lor. Aceasta va lumina zilele care vin, ii va pazi de ispite si-i va ajuta in incercarile vietii de zi cu zi dupa ce vor parasi casa parinteasca.
Parintii trebuie sa fie asa cum vor sa-i vada pe copiii lor, ci nu cu vorba, ci cu fapta. Ei trebuie sa-si invete copiii prin exemplul vietii lor."
(Sfanta Mucenita Alexandra, Imparateasa Rusiei)


vineri, 2 decembrie 2016

ÎN AȘTEPTAREA CRĂCIUNULUI - ZIUA 2


De ceva timp David mă bătea la cap să-i fac suc din portocale. Mi se părea un proces prea complicat, așa că am tot amânat.

Săptămâna trecută, însă, am prins o ofertă foarte bună la un storcător  de citrice. N-am stat pe gânduri și l-am luat. Când i l-am dat a fost atât de bucuros încât a declarat că e cel mai frumos cadou de Crăciun pe care-l putea primi.

Drept consecință, în fiecare zi își face câte un pahar de suc (ar vrea el mai multe, dar prefer să-l văd mâncând și fructele întregi). Azi a dorit să vă arate și vouă cum se face un suc de citrice.

Pentru acest suc David a folosit o portocală mare și trei clementine

Întâi a spălat fructele


apoi le-a tăiat


le-a stors



a vrut și jumătate de lămâie în suc



și a fost foarte mândru de rezultat

 

și, ca orice bucătar responsabil, a spălat și ustensilele folosite



mmm, ce bunătate!


Niciun comentariu: