'Spui că e obositor să fii alături de copii.Ai dreptate. Și adaugi: fiindcă trebuie să te cobori la nivelul lor, să te apleci, să te înclini, să te încovoiezi, să te faci mic. Aici însă greșești. Nu asta te obosește cel mai mult, ci faptul că ești obligat să te ridici la înălțimea sentimentelor lor. Să te întinzi, să te alungești, să te ridici pe vârfurile picioarelor. Ca să nu-i rănești.' Janusz Korczak

"Fie-vă dragi copiii, purtați-vă cu ei blând, învățați-i ce e de folos, fiți drepți și-ți vedea că nu-s sălbatici. Schimbați-le des ocupația, jucați-vă cu ei, căci între copii trebuie să fii și tu copil. Nu vă vărsați veninul amărăciunii voastre în sufletul copiilor, că-i păcat" (Ion Creangă)

"Cea mai bogata mostenire pe care parintii pot sa o lase copiilor este copilaria fericita, plina de amintiri tandre despre tatal si mama lor. Aceasta va lumina zilele care vin, ii va pazi de ispite si-i va ajuta in incercarile vietii de zi cu zi dupa ce vor parasi casa parinteasca.
Parintii trebuie sa fie asa cum vor sa-i vada pe copiii lor, ci nu cu vorba, ci cu fapta. Ei trebuie sa-si invete copiii prin exemplul vietii lor."
(Sfanta Mucenita Alexandra, Imparateasa Rusiei)


joi, 1 decembrie 2016

ÎN AȘTEPTAREA CRĂCIUNULUI 2016 - ZIUA 1

Mi-am dorit ca anul acesta să fac un Calendar de Advent cu activități. Nu a fost să fie. Am schițat niște activități, dar n-am apucat să printez ce era de printat (din motiv de imprimantă care nu funcționează), unele zile au rămas libere pentru că nu am avut idee ce activitate să programez etc.
În plus, nu prea mă împac cu planificările, mă bazez mai mult pe inspirația de moment, de asta mi-a și fost greu să duc la capăt acest proiect. Totuși, în fiecare zi vom face ceva dedicat Crăciunului: vom citi, vom decora, găsim noi ceva de făcut.

Am început cu deschiderea cutiei cu obiecte de Crăciun. Ne-am amintit de lucruri pe care le uitasem, am descoperit că avem ceva cărți cu care să ne umplem timpul în această perioadă, am trecut în revistă ornamentele.

Anul acesta vom avea un brăduț natural, în ghiveci, pe care apoi îl vom planta în curte la bunica.
Am pus deoparte globurile și beteala și abia așteptăm să-l primim și să-l ornăm.

Copiilor le-a plăcut să examineze totul.




Cu ocazia asta am descoperit bradul pe care ne-am străduit să-l colorăm anul trecut dar nu am reușit să-l terminăm. L-am lipit pe dulap, poate îl vom termina anul acesta.

 

Voi ce activități ați plănuit pentru această perioadă?

Niciun comentariu: